Wednesday, September 12, 2007

Kvack-KVACK-kvack

Dom nya kundkorgarna på hemköp. Jag hatar dom. Kan inte med dom, kan inte ens skratta åt dom, kan bara skämmas för dom. För deras existerande. För tillverkarna, för prodiktdesignern. För folket som drar omkring på dom. Lata jävlar det är vad dom är hela bunten, som inte orkar bära sina korgar. Otympliga är dom absolut och högst obekväma att bära, så jag förstår att folk drar. Men jag kan inte dra. Jag kan bara hata dom. Och över allt var mina ögon spanar ser jag folk som drar efter sig denna lilla korg medan dom vilset vandrar runt bland hyllorna och tänker mjölk, bröd, ost.

Det hela får mig att tänka på dom fotografier som finns av mig som lite toddlare, när jag med svävande baby-blick vandrar över golvet dragandes efter mig en liten gul trä-anka som säger kvack kack kvack.

Samma sak med kundkorgarna. Kvack Kvack Kvack.

1 comment:

N said...

Ja de är verkligen förskräckliga de där korgarna. Men de flesta jag känner verkar tycka de är bra. Det är som att gå runt med en damsugare i affären, och man måste ju ändå böja sig ner för att lägga i varorna i dem, så jag vet i fan om de är så bra för de gamla. Jag skall i protest slänga ner alla varorna i dem, skitsamma om det är glasburkar, låt personalen själv städa upp den röra de har ställt till med.

 
BlogRankers.com BloggRegistret.se