Monday, September 10, 2007

nej

vaknar lite groggy efter fyra komma fem timmar, hostar fram några ord till mig själv för att liksom pröva morgonröstens hållbarhet. Fummlar iväg några gravt felstavade rader på msn, svarar utan minsta tanke i mobilen som ligger på huvudkudden.

- hej detta är XX jag undrar om du kan komma in och jobba i natt?

Framför mig ser jag hela min lediga kväll av mat, vin, godis och enbart navelpillande försvinna bakom horisonten. Ordet ja ligger på min tunga. Nära-döden-liknande bilder fladdrar framför ögonen som om det svarta slutet stod och knackade. Sen skakar jag till på huvudet. Drar mig tillbaka till verkligheten. Den verkligheten där jag inte orkar jobba en natt till. Där jag hör regnet dränka mina takfönster, där jag bara vill kura i min soffa, se på nedladdat skit på datorn och bara bara bara va. Så jag harklar med rösten, och långt nedifrån magens förvaring av talande krafter trycker jag fram et starkt och ljudligt

- NEJ.

No comments:

 
BlogRankers.com BloggRegistret.se