Friday, September 7, 2007

vad som kunde ha blivit en bra dag

dagens planer:

1 - sluta glida runt bland alla bloggar som vad jag än påstår ger mig ingenting.

2 - gå några varv i lägenheten med mina nyinköpta skor I love them so much

3 - titta på klockan och i sammarbete mellan fingrar och nyvaken hjärna räkna timmarna tills obligatorisk dunstning från hemmet underbart sköna vrår.

4- halvspringa till coop, den mest närliggande mataffären för att köpa något som kallas och liknas frukost.

5- irritera mig över att jag är vaken för tidigt för "vänner" och tvingas titta på lyckochansen i stället.

6 - fylla i ansökningspapper om CSN som jag ännu inte gjort fast jag påstått att jag skulle ha fixat det igår och i förrgår och alla andra dagar denna veckan.

7 - duscha mig, sminka mig, klä på mig.
8- äta middagliknande föda.
9- leta efter borttappade pengar, nycklar, passerkort.
10- placera allt i en väska.
11-placera allt i en annan väska.
12-låsa dörren och gå till jobbet som jag avskyr mer än den värstaste bakfyllan en tidig måndagmorgon.
13- jobba medan jag suckar och stönar och tänker på bättre och varmare tider.
14- gå hem, däcka, drömma.

2 comments:

Anonymous said...

Det var nog tur att du ändrade överskriften....den blev en aning bättre passande nu...

känns lixom för sent att säga "ha en bra dag"...och allt annat upfattas sannolikt som ett hån..

nova said...

ja "ha en bra dag" känns som en klen uppmuntran :) men jag ska försöka ha det trots att oddsen är emot mig:)

 
BlogRankers.com BloggRegistret.se