Sunday, January 23, 2011

från en pool i Brisbane

Brisbane har tagit mig som gissla. Eller snarare är det Taipei som vägrar släppa in mig. Det var meningen att jag skulle lämna Brisbane i fredags, men vid incecknings disken blev jag nekad att åka.
Anleding: mitt pass har mindre en 6 månader kvar vilket gör det otillåtet för mig att spendera mer än 24 timmar i något asiat land. Och, varenda avgång som mitt flyg har från Brisbane till London tvingar mig att stanna i Taipei i 28 timmar.

Jag är alltså 5 timmar som hindrar mig från att komma till London för tillfället.

Så nu ligger jag och guppar i en pool i Brisbane i väntan på att min London-baserade reseagentur ska vakna upp till en Måndag och ge mig en ny biljett via Amsterdam eller liknande.

Tick tock klockan går ... ibland jävligt långsamt.

No comments:

 
BlogRankers.com BloggRegistret.se